Mercedes CLA – mały zawadiaka z gwiezdnej stajni, krótki opis ;-)

merc21

Model o tyle ciekawy iż nie posiada praktycznie swojego poprzednika w historii mercedesa. Jest modyfikacją linii sedanów klasy A, lecz wizualnie bliżej mu do starszego brata prestiżowego CLS. Można by rzec CLS dla ubogich ( no może nie całkiem ubogich ale tych z ciut mniej zasobnym portfelem 😉 ). Autko niewielkie, mało praktyczne bo tylko na przednich siedzeniach jest wystarczająco dużo miejsca do komfortowej podróży, jednak na tyle urokliwe iż stało się niemal hitem sprzedaży. Moim zdanie główna zasługą jest tutaj wygląd auta,

merc11

merc221

jest ono po prostu zajebiste, posiada sportową linie doskonałe proporcje i  niski współczynnik oporu powietrza wynoszący Cw= 0,23. Do tego cała masa jednostek napędowych do wyboru  począwszy od benzynowych o pojemnościach skokowych 1,6 i 2,0 oraz diesla 1,5, 1,8, oraz 2,1  Oznaczenia poszczególnych modeli z wersjami silnikowymi mogą być mylące :

CLA 180 : poj silnika 1595 cm,  moc zaledwie 90 kW ( 122 KM), moment obrotowy 200 Nm, przyspieszenie 0-100 – 9,3 s

CLA 180 Blue EFFICIENCY Edition: poj skokowa 1596 cm, moc 90 kW ( 122 KM), moment obrotowy 200 Nm, przyspieszenie 0-100 – 9,9 s

CLA 200: poj. silnika 1595 cm,  moc 115 KW ( 156 KM), moment obrotowy 250 Nm, przyspieszenie 0-100 – 8,6 s

CLA 250: poj. silnika 1991,  moc 155KW (211 KM), moment obrotowy 350 Nm, przyspieszenie 0-100, 6,7 s

i rodzynek :
CLA 45 AMG: poj silnika 1991 cm , moc 264 KW ( 360 KM) moment obrotowy 450 Nm, przyspieszenie 0-100 – 4,6 s 😉

Jednostki wysokoprężne:

CLA 180 CDI: poj silnnika 1461 cm moc 80 kW (109 KM) moment obrotowy 260 Nm, przyspieszenie 0-100 – 11,6 s

CLA 200 CDI poj. silnika 1796 cm ,  moc 100 kW ( 136 KM), moment obrotowy 300 Nm, przyspieszenie 0-100 – 9,4 s

CLA 220 CDI: poj. silnika 2143 cm, skrzynia automatyczna 7G-DCT, moc 125 KW (170 KM), moment obrotowy 350 Nm,przyspieszenie 0-100 – 8,2 s.
Jest w czym wybierać moim zdaniem na uwagę zasługuje wersja benzynowa CLA 250 w cenie 154, 900 zł lub diesel CLA  220 za 172 900 zł. O wersji AMG nawet nie wspominam jest na pewno najlepsza ale też wymaga odpowiednio zasobnego portfela. Pozostałe jednostki napędowe np CLA 200 lub CLA 200 CDI sa bardziej opłacalne ekonomiczne ale nie maja już tego pazurka osobiście jednak bardziej skłaniał bym się do CLA 200 CDI ze względu na podobne osiągi ale znacznie mocniejszy moment obrotowy a wiemy jakie to odczucie ;-). Co do wersji benzynowej CLA 200 zobaczycie na teście poniżej szału nie ma a szkoda. Jak to w mercedesie wyposażenie jest bogate choć w większości płatne jako opcja.
Asystent dynamiki jazdy na zakrętach ESP jest już standardem nie tylko w mercedesie tak samo jak ABS, Za napęd na 4 koła 4MATIC niestety musimy już sporo dopłacić i jest dostępny tylko z wybranymi jednostkami napędowymi. W standardzie otrzymujemy jednak Attension Assist

kokpit-sys2

czyli asystent bezpiecznej jazdy – układ elektroniczny badający w zakresie prędkości od 80 -180 nasze zmęczenie o czym ostrzega dźwiękowo o wizualnie. Powyżej 180 możemy spać spokojnie system nas nie obudzi no chyba ze zbliżymy się do innego pojazdu lub walniemy w drzewo wtedy włączy się  Collision Prevention Assist ( też w standardzie ;-)) ten akurat działa w zakresie prędkości od 7 do 250 km i wizualnie oraz dźwiękowo ostrzega o z byt małej odległości od poprzedzających pojazdów. W standardzie otrzymamy również : Adaptive Brake – modularny system regulujący dynamikę jazdy oprócz ABS oferuje dodatkowe funkcje jak osuszanie tarcz hamulcowych w warunkach wilgoci, funkcje wstępnego napełniania hamulców – przesuwa okładziny hamulcowe bliżej tarczy gdy tylko kierowca gwałtownie zdejmie pedał z gazu, 3 punktowe pasy bezpieczeństwa, napinacze pasów. Inne liczne opcje bezpieczeństwa  i komfortu niestety będą już doliczane oddzielnie do ceny naszego cacka a jest ich sporo jak choćby: Asystent rozpoznawania znaków drogowych, kamera cofania , Aktywny system parkowania, Asystent pasa ruchu, inteligentny system oświetlenia  ILS czy Distronic Plus ( system automatycznego utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu) W standardzie jest też klimatyzacja , trójramienna kierownica, sportowe siedzenia. Auto jak wcześniej pisałem z zewnątrz prezentuje się świetnie, w wewnątrz też nie ma co narzekać jest komfortowo miło i przytulnie jak to w mercedesie 😉

kokpit1

merc2w

merc23w

merc24w

 

mercw

Niestety za skórę , nawigację i większość bajerów trzeba osobno zapłacić ale w końcu to mercedes ;-). Nie należy zapomnieć iż mówimy tu cały czas o autku klasy compact i mimo wielu rozwiązań technologicznych oraz ceny cały czas pozostajemy w tej klasie. Nie da się ukryć iż mercedes CLA jest jednym z najdroższych przedstawicieli tego gatunku za prestiż niestety trzeba zapłacić. Zdjęcia wykorzystane w tym opisie nie są mojego autorstwa pochodzą z opracowań firmy mercedes dostępnych w internecie.

Na koniec opisu mała niespodzianka profesjonalny test samochodu w wykonaniu pięknej Kobiety 😉 Dodam ze swojej strony iż jest to Pani z za wschodniej granicy nazywa się Anastasja Tregubowa i oprócz niezwykłej urody posiada sporą wiedzę na temat motoryzacji. Wiedzę tą  przekazuje nam niestety tylko w języku rosyjskim ale za to z jakim wdziękiem, Panowie oglądać i podziwiać

chcesz przejechać się Ferrari ?
https://www.youtube.com/watch?v=zFrjRZa–ic
chcesz jeździć jak rajdowiec ?
chcesz na to zapracować motomoney ?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *